Vilkår for kjøp av planter
Planter er levende produkter, og etter overtakelse av planter tar kunden fult ansvar. Angreretten etter kjøp omfatter ikke levende planter, løker, stiklinger og røtter, disse er unntatt fra angrerettloven. Likevel har du returrett på varer kjøpt hos oss i 14 dager fra overlevering av planter, og planten må leveres til oss i samme tilstand som den ble levert fra oss.
Er plantens kvalitet ved tilbakelevering redusert, tillater vi oss å trekke fra et beløp fra kjøpesummen i forhold til plantens tilstand.
Er plantene bestillingsvarer, og disse avbestilles før levering, vil Plantespesialisten holde igjen 50% av kjøpesummen som refusjon for utlegg vi har påtatt oss for reservasjonskostnader og innkjøp av plantene.
Plantespesialisten forbeholder seg retten å anullere kjøp av planter eller gartnertjenester til en hver tid om vi ikke får kjøpt in planter til avtalt tid eller pris. Vi betaler ikke kompensasjon for ulemper dette kan medføre kunden.
Etter overtakelse av planter er det kundens ansvar for å vanne, gjødsle, pleie, og evt. solskjerme de nyetablerte plantene om våren.
Etter overtakelse av planter påtar kunden seg ansvar for pleie og vedlikehold, så lenge det ikke er avtalt noe kompletteringsvedlikehold. Dette blir avtalt individuelt i forhold til kundenes ønsker og behov, og blir timesfakturert. En 100% vekstsuksess på plantejobben kan bare garanteres hvis omsorgen i vekstfasen blir gjennomført av Plantespesialisten AS et helt år etter avsluttet planting.
Om det mot all formodning har skjedd at noen planter ikke har klart seg igjennom vinteren kan vi tilby våre kunder nye planter med rabattert pris.